Thursday, October 27, 2011

Bildt by Association

Jag har tagit del av Herr Lagercrantz inlägg på Expressens kultursida den 27.10.Det är inte bra.Det handlar inte om ämnet.Det är en yvig katalogaria utan intellektuell substans.Inte ens min kinabok från 1977 har han orkat öppna.

Hans inlägg är inte argument utan bludder.Såvitt jag kan begripa det är det en uppvisning i något slags yvig retorik som går ut på att ifrågasätta min karaktär.

För min karaktär ansvarar jag.Den är vad den är,men den har inte att göra med frågan om Carl Bildt har varit med om "att finansiera ett folkmord".

Jag har demonstrerat att det inte finns någon intellektuell substans i den pågående kampanjen mot Carl Bildt eftersom den inte innehåller annat än en serie lösa förmodanden,staplade på varandra och kombinerade i det skojartrick som brukar kallas "guilt by association". Jag kan inte se någonting i denna aria som motsäger mina slutsatser.

Litet bättre på fötterna vill vi nog se.

2 comments:

  1. Dina tankar kring Herr Lagercrantz skrivande om Bildt är intressant. Det vore också intressant att läsa de artiklar du kommenterar. Skulle du kunna länka till dem? I övrigt var artikeln om Adolf Lundin intressant. Han påminner om Marc Rich.

    ReplyDelete
  2. Jag hittade de artiklarna. Trots det så är länkar bra hjälpmedel. Jag undrar vad Herr Lagercrantz är ute efter? Försöker han skapa någon massopinion mot Bildt och Lundin Oil?

    ReplyDelete